تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/05 - 18:20
کد خبر: 505815

کشاورزان مراقب محصولات خود باشند/ هشدار تخریب محصولات کشاورزی به ۱۶ استان

کشاورزان مراقب محصولات خود باشند/ هشدار تخریب محصولات کشاورزی به ۱۶ استان

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به ویژه در ساعات بعد ازفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی ظهر افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران و مناطقی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان مرکزی، قم، غرب لرستان، شمال اصفهان، شمال و غرب سمنان به صورت رگبار باران رعد و برق و وزش باد شدید ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: شدت این بارش‌ها در سطح هشدار نارنجی امشب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی افزود: همچنین شدت بارش‌ها در سطح هشدار نارنجی فردا یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، البرز، تهران، قم، شمال مرکزی، شمال اصفهان، گلستان، شمال و غرب سمنان همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد تداوم خواهد داشت.

وی نسبت به تأثیرات این بارش‌ها هشدار داد و افزود: در پی این بارش‌ها اختلال در ناوگان حمل و نقلی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت (بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی)، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

رفیعی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی، توصیه کرد: سفرهای غیر ضروری، پروازهای ورزشی و تفریحی بالگرد، هواپیماهای سبک و انواع بالگردها، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب رودخانه‌ها و بویژه در نواحی سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی، استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از روز دوشنبه تا چهارشنبه در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی پنج روز آینده در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز مرکز، جنوب غرب نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
بلینگام نسخه بازی خاص خودش را دارد
دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم
تشدید حملات حزب‌الله ما را به درگیری گسترده‌تر می‌کشاند
افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!
توجه نکردن به هوش مصنوعی کشور را چهار سال عقب می‌اندازد
ترامپ، قطبی‌تر از بایدن
پیروزی بزرگ ایران برابر سوئد
دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد
نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو ۲۰۲۴
انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد
نگاه غربی و شرقی به زن ؛ دوگانه ایی که هیچ تفاوتی ندارد
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام در سال‌های اخیر
احتمال برخورد قضایی با رضا جاودانی
فعلا اپوزیسیون برای ۴۰ روز عزادار است!
نشست اهالی صنعت با سعید جلیلی +عکس
عکس/ قرائت دعای پرفیض عرفه در حرم امام رضا (ع)
پزشکیان: بنده رهبری را قبول دارم و اصلا ذوب در او هستم
جاده چالوس باز شد
مراسم دعای عرفه در دانشگاه تهران +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top